Falando baxo l’agua: la oficialidá a alderique

Fiestes Populares presentó la primera de una serie de charlas que tendrán lugar en Plaza Folixa

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Christian Ferreiro
Christian Ferreiro
Graduado en Filosofía por la Universidá d'Uviéu. Esperando ser docente de secundaria en un futuro no muy lejano.

En el primer lunes de San Mateo, pasado por agua, la Plaza Folixa fue testigo de la mesa de debate ‘¿Cómo convertimos l’asturianu nuna llingua con futuru?’, organizada por Nortes y la primera de una serie de charlas que se podrán presenciar en el espacio frente a la Catedral de Uviéu.

Esta mesa la presentó Beatriz Viado, periodista de Nortes, quien introdujo temas de debate sobre la oficialidá del asturianu. Viado planteó varias cuestiones, entre las cuales destacó el generar los espacios alternativos para con la llingua. A esta y a otras problemáticas respondieron tanto Inaciu Galán, periodista, escritor y fundador de Iniciativa pol Asturianu, como Llorián García Florez, musicólogo y gaitero. Por desgracia, no se pudo contar con la presencia de la escritora y profesora Alba Carballo por problemas personales.

Galán quiso remarcar la importancia de responder a una de las preguntas clave: “¿qué pasará el día siguiente?”. El propio Galán propuso que la oficialidá “nun puede ser un oxetivu en sí mesmu, sinón una ferramienta”. Es por eso que considera que “hai que sumar a más xente, d’amplios sectores de la población”.

El lugar desde el que generar esos mismos espacios fue otro problema planteado por Beatriz Viado; y, concretamente, generarlos “dende embaxo”. A esto le quisieron dar mucha importancia los ponentes: “l’asturianidá suel entendese como sinónimu de filoloxía y comunicación, pero tenemos de dir más allá”, en opinión de Llorián García. Por otro lado, Galán destacó que “iniciatives como la de Puru Remangu o Rodrigo Cuevas son grandes noticies, pero polo xeneral hai una llamentable desconexón ente’l asturianu y la mocedá”. Por eso mismo, ambos creen que “la educación ye un espaciu esencial pa la normalización de la llingua”.

Una de los dilemas que planteó Beatriz Viado fue el de la unión entre “la defensa del asturianu y los discursos nacionalistes”, como un modo estratégico de “facer país”. A esto, Inaciu Galán quiso reivindicar “la necesidá de qu’el asturianu tenga una utilidá práctica, impulsándolo dende la educación”. A juicio de Llorián, este impulso debería hacerse “dende l’ámbitu de la suxetividá, de les emociones; esto ye, d’ámbitos non necesariamente racionales, sinón afeutivos”. De esta manera, se exhortó a “perder el mieu a participar nel espaciu públicu, como aprendimos del feminismu”.

La jornada del lunes concluyó con otra “folixa silenciosa”, de nuevo a modo de protesta por el hilo musical constante del Ayuntamiento. Esta vez, Plaza Folixa pudo disfrutar de la sesión DJ del dúo de electrónica Llevólu’l Sumiciu. Además, tuvo lugar también la actuación de las pandereteras feministas Nun tamos toes, que llevaron el folklore asturiano a la noche ovetense.

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